وبلاگ

- - درمیوه و سلامت
فروشگاه اینترنتی میوه - خواص خرمالو

خواص خرمالو

خرمالو میوه فصل زمستان است. از بارزترین خواص خرمالو دفع سنگ کلیه ، جلوگیری از سرطان ، کنترل فشار خون و تقویت کننده پوست و مو است . خرمالو منبع سرشاری از ویتامین C ، B1 ، B2 و B3 می‌باشد . میزان ویتامین C در خرمالو بسیار بالاست و مصرف آن برای تمام سنین توصیه می شود. ویتامین C باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و در نتیجه بدن ما را در مقابل بیماری مقاوم می‌کند علاوه بر این ویتامین C موجود در خرمالو به سرعت جذب بدن می شود و در نتیجه باعث محکم شدن لثه و طراوت پوست می‌شود . به این نکته توجه کنید ، خرمالو هر چه رسیده‌تر باشد ویتامین C آن کمتر می‌باشد.

ضد یبوست

خرمالو منبع غنی شده از فیبر خوراکی است .  فیبر پکتین در خرمالو ، ضد یبوست است و برای کسانی که مشکل دفع و یبوست دارند خوردن روزانه دو عدد خرمالو توصیه می‌شود.

کاهش کلسترول و فشارخون

خرمالو منبع غنی شده منیزیم و پتاسیم است . این دو ماده باعث کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون می‌شوند. مصرف خرمالو برای کسانی که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی ، فشار خون و چربی خون هستند توصیه می‌شود.

درمان سنگ کلیه

خرمالو به دلیل آب فراوان ادرار‌آور است . هسته کوبیده شده خرمالو برای کسانی که از سنگ کلیه رنج میبرند توصیه می‌شود.

کمک به رشد کودکان

خرمالو منبع سرشاری از ویتامین C ، B1 ، B2 و B3 می باشد. همچنین خرمالو از بتاکاروتن ، کلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم و گوگرد است. کودکان در حال رشد روزانه یک عدد خرمالو مصرف کنند تا بدنی غنی شده از ویتامین و مواد معدنی داشته باشند.

شادابی پوست

خرمالو هم مانند توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. برای شادابی پوست روزانه نیم ساعت پوست خرمالو که سرشار از آنتی اکسیدان است را روی پوست خود قرار دهید . بتاکاروتن در پوست خرمالو باعث جریان خون در پوست شما می‌شود و در نتیجه پوست شما جوان و شاداب خواهد ماند.

رشد مو

خرمالو منیع زینک است . زینک باعث رشد و تقویت مو می‌باشد و به کسانی که دارای موی کم‌پشت هستند روزانه مصرف خرمالو توصیه می‌شود.

                                                           برای خرید خرمالو کلیک کنید

1 نظر

  1. کیف زنانه فوریه 26, 2019

    مطالبتون خیلی مفید و کاربردی هستند ممنونم از شما عزیزان

    ارسال پاسخ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

Your Comment*

نام*

ایمیل*

وبسایت*